Friday 28 September 2018

Peripetii cu cocalari - Partea II


          Traind in aceasta tara, trebuie sa stii ca sub-oamenii de tip cocalar sunt foarte multi. Poate te intrebi cum de ajunge cineva sa fie atat de troglodit in viata. Ei bine sa va povestesc cam cum merg lucrurile prin unitatile de invatamant din Bucuresti. Este trist ca exista astfel de persoane troglodite dar tine cont, daca nu ar exista atunci nu ar avea cine sa te serveasca la Mc, KFC, Oro Toro, cine sa-ti ia gunoiul, cine sa-ti desfunde canalizarea, etc. (nu vreau sa jignesc toti angajatii care lucreaza in aceste unitati, stiu ca nu toti sunt trogloditi si imi pare rau daca esti student sau nu ai gasit in alta parte de munca si esti nevoit sa lucrezi cu colegi trogloditi, dar hei, macar vei afla mai jos cam cum au trecut prin scoli de au reusit sa faca 12 clase pentru a se angaja ca vanzatori).


                                                        Scoala 145, Bucuresti.



                                                    Scoala Generala 145, Bucuresti.  


               Clasa a I-a am facut-o la scoala generala nr. 145 din Bucuresti. Cam atat am rezistat acolo. 
Aveam 6 ani cand am inceput cursurile la scoala 145 din Bucuresti. Nu prea mi-am ales eu scoala, ci parintii. Parintii au ales aceasta scoala, deoarece au urmat sfaturile invatatoarei de la gradinita. Caci doamna parea intelectuala, bine citita, de treaba, si au crezut ca vor lua decizia corecta. Chiar daca era dominata de tigani. Pana la urma tiganii sunt si ei oameni, asa ca ce se poate intampla?

In clasa eram 8 elevi de nationalitate romana si 8 "elevi" de diferite nationalitati. Aveam din Afghanistan un baiat de vreo 8 ani, care l-a scos mama lui de acolo caci aparent facea parte dintr-o tabara de terorism al-qaeda. Mama lui l-a luat cu forta sa nu ajunga mai rau si au fugit din tara. Doi frati din Iraq, doi frati gemeni din Turcia si inca 3 de nationalitate tiganos. La inceput totul era ok, toti timizi, prima zi de scoala. Straini erau cam retrasi, stateau pe limba lor, mai putin cel din Afghanistan care se uita in gol, probabil PTSD. Glumesc, desi nu stiu, cred ca a vazut lucruri nasoale.

La mine in clasa totul parea relativ ok. Imi amintesc doar cateva intamplari unde cei doi frati din Iraq au venit cu briceagul la scoala si au incercat sa o injunghie pe Invatatoarea, caci se plictiseau. Invatatoarea  s-a speriat, nestiind cum sa reactioneze, (caci sunt constient ca daca-i tragi un picior unuia de 7-8 ani, l-ai facut praf). Intr-un final a reusit sa-i imobilizeze si sa le ia briceagurile. Le-au chemat parintii la scoala sa le explice ce si cum, parintii si-au cerut scuze si au promis ca nu se va mai intampla. Dar s-a mai intamplat. Cei doi din Turica erau de treaba. Retrasi, nu aveau treaba cu nimeni, te intelegeai cu ei. Baiatul din Afghanistan nu prea dadea pe la scoala si nici tiganii. Cand veneau la scoala faceau urat. Injurau pe doamna invatatoarecaci li se parea amuzant. Isi ocupau timpul invatand injuraturi noi in romana cu care sa injure pe alti romani. Invatatoarea ii mustra cum putea dar degeaba. De cate ori ii mustra, ii era si frica caci cine stie cum mai scoate un briceag sau ceva.Ceea ce se intampla prin scoala in schimb, era mult mai rau. Existau tigani drogati, existau tigani care vindeau droguri pe holuri. (Nu copiii de 7 ani vindeau droguri, ci cei din clasele mari, care aveau in jur de 16-7 ani, pentru ca repetenti). Existau tigani care luau copii de clasele mici, ii aruncau pe palier. Practic se jucau fotbal cu ei. Nu ii aruncau FOARTE violent sa le rupa ceva, dar destul incat sa alunece pe palier. Era putin amuzant sa fiu sincer, pana o pateai tu. Noi sau ma rog, eu nu am patit nicio data asta pentru ca invatatoarea statea mereu cu noi in clasa sa ne "apere", si da, nu ieseam pe hol. Doar cand se suna si animalele intrau in custi. Pardon, copiii de nationalitate roma sau diferite tari din orientul mijlociu intrau in clase, te puteai duce la baie in siguranta. Aparent tiganii se intelegeau foarte bine cu cei din Iraq sau Afghanistan.

Lasau apa sa curga in fiecare baie din scoala pentru a face cat mai mare paguba in scoala, spargeau geamuri, mazgaleau peretii, usile, etc. Cand directorul a vrut sa-i exmatriculeze, au venit tiganii si i-au spart rotile de la masina, intimidandu-l. Directorul a venit la sedinta sa le spuna asta parintilor si incerca sa ii faca pe parintii de nationalitate romana sa-si dea copiii din scoala asta.
Sex sau viol? Nici acum nu stiu. Se intampla sa se faca sex prin bai, prezervative pe jos. Ziceai ca e puscarie de sex mixt. Eu vedeam tot ce se intampla dar nu intelegeam, la varsta aceea. De multe ori invatatoarea noastra le spunea strainilor sa nu vina la scoala invocand diferite motive. "Mergem in excursie de luni pana vineri, sa nu veniti." sau "mergem la biserica voi sunteti musulmani asa ca puteti sta acasa maine, poimaine.. poate si raspoimaine". Toate astea pentru a ne putea face ora in liniste. Mai ne miram de ce sansa de promovare la BAC este asa mica cand exista astfel de scoli?! Dar multa lume nu stie ce se intampla inauntru aparent. Cand povestesc aceste intamplari,, multi sunt socati, sau nu ma cred. Ei bine draga cititorule, totul este adevarat din pacate. Adevarul este dezgustator si infiorator dar, este purul adevar.
Nici mama nu credea ce se intampla pana a auzit cu urechile ei de la director si de la invatatoare. Dar dupa am fost mutat la alta scoala. Care in final a fost mai ok, dar nu cu mult. Oricum asta a fost acum 14 ani, +-. Dar stiu ca acum vreo 6-7 ani nu mai existau clasele I si II, deci situatia nu se imbunatateste prea curand.











                                                      Invatamantul din Bucuresti


           In Bucuresti exista licee cu care se mandreste tara. Precum liceul international de mate-info, Lazar, Spiru Haret, etc. Dar oare oamenii sunt constienti de cum este viata in liceele mai slabe? De ce exista licee precum Mecanica Fina unde se intra cu 2 sau 3 media ? Adica acolo imi imaginez ca acei elevi vor ajunge mineri? Macar de am exploata Rosia Montana ca sa aiba ce sa mineze...
Ei bine am avut colegi care au picat in Mecanica Fina. Sfantul Pantelimon. Eu am picat in Mihai Bravu unde se intra cu vreo 5.50. Recunosc, nu mi-a placut scoala, din cauza colectivului de cocalari, preferam sa stau acasa si sa ma auto-educ (am luat si bacul, pe care l-am luat cu usurinta). Preferam sa stau acasa decat sa petrec 1 ora la scoala. Sunt de parere ca scoala te tampeste, cel putin pe mine ma tampea. Sau am picat doar in scoli de tot c****l unde pe langa faptul ca erau scoli pline de cocalari, mai erau si profesori scarbiti care nu predau absolut nimic. Mereu am avut parte de profesori plictisiti de viata. Faceau cocalarii urat la ore, galagie, injurau, puneau manele, etc. Profesorii insa nu faceau nimic. Aveam o profesoara de matematica care isi punea castile in urechi si statea pe Whatsapp sau YouTube. Facea asta pana se termina ora. Cand trebuia sa ne puna note ne scotea la tabla pe rand. In timp ce era galagie atat de mare incat eu nu auzeam ce vorbeste si stateam in fata ei. O rugam sa repete. La care ea imi spunea mereu "Pai daca vrei sa intelegi atunci roaga-ti colegii sa faca liniste". Cam asa erau toti profesorii. Desigur aveam vreo 2 profesori care stiau sa faca liniste in clasa. Era foarte simplu, tipi la animale sau le pui nota 1 direct si ii ameninti ca ii lasi repetenti, si se potolesc. Daca continua mai le pui inca un 2 si tot asa pana chiar ii lasi repetenti. Cam asa se potolesc puii de cocalari. Puii de tigani in schimb care nu le pasa daca raman sau nu repetenti nu am idee cum pot fii potoliti. Poate sa li se dea fer vechi la sfarsitul fiecarei ore.


                                                                       Capitolul I


         In scoala mea generala unde am facut clasele II-VIII tiganii erau la putere. Tiganii asaltau sexual fetele, tiganii bateau pe cei de nationalitate romana tipand "M**e la romani! tiganu e nambar oan, mai smecher decat romanul". Dar hei, macar nu faceau trafic de droguri si nu violau fete, doar le pipaiau fara voia lor. A fost mai ok cat de cat. Problema era ca la tranzitia din clasa 4 in a 5-a se dadea un test de limba straina. Eu cum faceam limba germana si aparent nu stiam o boaba, caci nu-mi intra in cap, o detestam! (mare prost am fost, caci acum o iubesc si o invat singur de placere). Am picat la "prosti".
O intamplare din scoala generala am patit-o cu un cocalar, care a decurs cam asa:

Vine spre mine cocalarul si ma impinge in gard incepand sa-mi vorbeasca:
Cocalarul - Ba esti smecher?
Eu - ... (Il ignoram total si ma abinteam sa nu-l omor, eram si nervos in ziua respectiva din diferite motive)
Cocalarul - Ba nu auzi cand vorbesc tu nu stii cine sunt eu? Vrei sa te omor?
De obicei aleg calea inteligenta si evit bataile, chiar daca sunt mai solid si par ca sunt bun la bataie, o detest! De data aceasta am clacat asa ca, i-am dat un pumn fix in fata cu toata forta, incat era sa cada in cur dar s-a tinut de gard, tigara intrandu-i violent in gura si incepu sa tuseasca violent. Tusea in timp ce se uita la mine super uimit. Colegii din jurul meu s-au speriat toti, caci acest individ aparent era foarte periculos. Ei bine eu mergeam ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat. cocalarul statea mirat si se uita la mine, incerca sa proceseze ce s-a intamplat imi imaginez.
Greseala mea a fost ca nu am sarit pe el sa continui sa-i dau omor. Cocalarul a venit din spate si incepu sa-mi care pumni, eram deja in curtea scolii, paza era la gogosi. In final am iesit cu un ochi vanat si cu promisiunea cocalarului in minte ca va venii cu tiganii sa ma omoare dupa ore. Nu am ramas pana la sfarsitul orelor caci venisem la scoala in ziua aceea doar sa-mi iau note pentru promovarea semestrului, de asemenea eram si speriat. In final nu a mai venit cu tiganos dar nici nu s-a mai luat de mine in viata lui. Ba chiar se comporta mai ok, desi tot nu-l inghiteam.



                                                                     Capitolul II

          Viata in Mihai Bravu (liceu) a fost o perioada oribila din viata mea. Voiam sa se termine odata. Am regretat foarte mult ca nu am invatat mai mult la scoala generala sa am o medie mai mare. Dar am zis ca la liceu nu are cum sa fie asa de rau ca si la scoala generala. Caci mna, oamenii se maturizeaza, nu mai sunt asa retardati. Ei bine tot in perioada aia am descoperit si intelepciunea lui Einstein si celebra lui zicala "Doua lucruri sunt infinite pe lumea asta, universul si prostia, dar nu sunt atat de sigur in legatura cu universul". Caci am dat de specimene avansate in prostie.

Cand m-am inscris, am dat un test la engleza pentru a forma clasele de elita. Era un test la engleza care ar fi format clasa "A" si un test la franceza care ar fi format clasa "B". Eu am intrat in clasa "A" fara probleme. Eram mandru. Am intrat in cea mai buna clasa din liceu unde este toata elita si nici macar nu a trebuit sa ma chinui. Eram in culmea fericirii! In sfarsit ajunsesem sa fac parte dintr-o clasa unde toti sunt normali, departe de cocalari, de tigani, de oameni "Buga-Buga". Pana cand am vazut ca era un baiat, numit "Rusu" care facea ceva foarte nefiresc in fata clasei. Acest Rusu, aparent nu stiu ce relatii avea el dar ii spunea profesoarei care forma clasele pe cine sa bage si pe cine nu. Cei ce se stiau cu el ii plateau 8 milioane pentru intrarea in clasa "A" sau 6 milioane pentru clasa "B". Cand am vazut practic mi-au dat lacrimile. Aveam lacrimi in ochi, lumea se prabusise. Cand le-am spus parintiilor mei ca am intrat in clasa A" au fost fericiti, (am omis sa le spun partea cu Rusu). Ca sa ma imbarbatesc imi tot spuneam "Nu are cum sa fi bagat asa multi cocalari, adica sa fim serios or sa fie maxim 5...cine ar fi atat de idiot incat sa bage mai multi? Atunci s-ar duce de rapa toata clasa...". Ma inselasem amarnic.... Acea clasa ajunsese sa fie cea mai retardata si slaba clasa din tot liceul. Partea amuzanta era ca eram situati fix langa cancelarie, toata galagia o auzeau profesorii, care la inceput au incercat sa-mi potoleasca colegii cu amenintari dar, fara efect. Intr-un final s-au potolit profesorii si cam asa a fost tot anul, (nu stiu cum a fost dupa caci m-am mutat din liceu).

Mihai Bravu pentru cei ce nu stiu este un "campus", sa zic asa. Mihai Bravu imparte curtea cu liceul "Timpuri Noi" (sunt una langa alta practic) si cu renumitul liceu international de mate-info. Pe langa o gradinita privata de bogatasi, atelier de constructii si mecanica, sali de sport unde se practicau diferite sporturi, etc. Timpuri Noi era liceul full de tigani si cocalari. Mihai Bravu era liceul plin de Cocalari. Existau oameni care nu stiau sa citeasca cum trebuie, semi analfabeti. Existau oameni care nu-si intelegeau scrisul. Ceea ce eu nu o sa inteleg prea curand, cum poti sa scrii daca nu iti intelegi scrisul. Eu scriu foarte urat de mana, dar inteleg tot si-l citesc fara nicio problema.
Profesorii din Mihai Bravu veneau la scoala doar pentru ca se plictiseau. Aparent multi erau "bogati"si veneau de plictiseala. Majoritatea orelor stateau si ne povesteau despre viata lor in loc sa ne predea. Doar profesoara de engleza ce a incercat sa-mi imblanzeasca colegii dar a esuat si s-a lasat si ea pagubasa. Eram singurul care eram dornic de a invata din clasa dar cand am vazut cum stau lucrurile... Profesorul nostru de practica avea o firma de constructii renumita zicea el (nu a vrut sa ne zica ce firma). Deci omul avea bani, dar venea de plictiseala sa "predea". De multe ori tragea si el chiulul sau venea si mai tragea la masea putin. Ne punea sa ii facem ciocane si diverse unelte ca sa le dea angajatilor din firma lui. Luai nota 7 daca ii spalai masina sau covoarele. Nici nu aveam unelte cu care sa facem alte unelte. Odata ne-a pus sa spargem un geam din scoala, dupa care am dat vina pe tiganii din Timpuri Noi, asta cand directoarea a cerut socoteala. De ce am spart geamul? Pentru cioburi. De ce? Ca sa putem transforma o scandura intr-o coada de ciocan, cu un ciob. Astfel mi-am dat seama ca mai bine stau acasa si chiulesc in continuare. Acceasi strategie ca la scoala generala. In clasa a X-a m-am mutat in alt liceu. Ce mai este de zis despre Mihai Bravu. Fetele se imbracau ca pe centura. Erau extrem de proaste, prezervative prin curtea scolii. BGS-ul ne incuia usa ca sa nu iesim din cladirea scolii. Profesorii nu veneau la ore caci colegii mei i-au condus in pragul disperarii.
A fost un caz unde aveam un coleg pitic. Avea 1 metru 50. L-au dezbracat cocalarii, l-au invelit in scoci si l-au agatat in cui. Am filmat totul cu gandul sa ma duc la ProTV. Dar s-a auzit ca eu am filmat astfel directoarea incepu cu amenintari la adresa mea. Am fost trimis intr-o clasa goala cu cei de la BGS s, au reusit sa ma intimideze in a le da telefonul de buna voie, dupa care mi-au sters tot ce aveam in el. Ma intreb daca ma bateau sau ceva daca nu le dadeam telefonul. Dupa m-am gandit ca nu aveau ce sa-mi faca si ca am fost prost ca am cedat. Bine ca nu aveam prostii in el la timpul actual, hehe. Nu mi-am luat bataie sau nimeni nu s-a luat de mine prea rau pentru ca, ma durea undeva de amenintarile lor si eu ma duceam direct la directoare (macar spre deosebire de tigani, cocalarii mai au frica de ceva, for now. Cativa au fost exmatriculati. Oh, era sa uit, la inceput de an a fost un baiat care era dealer (de droguri nu de altceva). Am stat cu el in banca fara sa stiu cine era defapt (am aflat mai tarziu), ma intelegeam bine cu el, era foarte de treaba si cult. A avut loc si un caz mare in care un idiot a cumparat de la acest baiat si dupa i s-a facut rau (Don't do drugs if you don't know what you're doing!). Dupa s-a dat ordin sa nu mai plecam din scoala decat la terminarea programului, ca sa minimizam sansele de intrare in scoala a "traficantilor", caci in final nici in ziua de astazi nu se stie ca defapt a fost un elev. Dupa aceea jumatate de liceu chiulea prin spatele campusului unde era un loc special unde puteai sa sari usor gardul.





                                                                Capitolul III



               Noul liceu la care m-am mutat cu speranta ca este mai normal a fost Traian. Ei bine in Traian lucrurile erau cat de cat mai ok. Desi pana si acolo existau oameni care nu stiau sa citeasca sau scrie corect. Aveam un baiat care la simularile pentru BAC nu stia sa scrie cuvantul "Bacalaureat". Scria mereu "Baclreat". Aveam un baiat care nu stia sa zica 3 tari din U.E. Aveam un baiat care nu avea notiunea de istorie. El nu era constient de ce s-a intamplat in trecut, el credea ca lumea a inceput cam in perioada comunista. Il desenase profesoara de istorie pe tabla o sabie (destul de reusita), la care il intreba ce este aceasta "unealta". Baiatul ii raspunse ca e un fel de topor cu care se taie lemnele. Profesoara se inrosise la fata de nervi caci nu-i venea sa creada cat de troglodit este. Tot ce stia omul era manele, club si pacanele. Nu era prea bun la pacanele. In perioada BACului directoarea voia sa ne faca manevra jegoasa. Sa ne lase corigenti pentru a nu intra in prima sesiune de bac sa nu stricam renumele liceului (care nici nu era cine stie ce). Noi ar fi trebuit sa ramanem corigenti din propria noastra initiativa, caci altfel ne-ar fi lasat repetenti. Dar nu mi-a pasat de asta. Oricum in final de la noi din clasa au luat 5 BAC-ul. Clasa noastra fiind alcatuita din 11 elevi. Deci cam jumate au promovat. In clasele de top unde se astepta la o promovabilitate de 90%+ au promovat vreo 20%.
Exista un specimen la noi la scoala care idolul lui era Florin Salam si scopul lui in viata era sa-i calce pe urme. Se comporta ca Florin Salam (ce vedea la televizor desigur ca nu-l stia in persoana), incerca sa vorbeasca ca el, sa cante, etc. Daca a ajuns Florin Salam sa fie role model, e foarte grav.
Per total a fost o bataie de joc, dar hei, macar fetele nu erau asaltate sexual in fiecare zi fata de Mihai Bravu.

Baiatul care avea ca scop in viata sa ajunga urmatorul Florin Salam, ramanea corigent cam la toate materiile (era pe drumul cel bun huh?) si intr-o singura zi a dat test la toate. Profesorii ca sa-l treaca caci le era lene sa vina in vacanta la scoala, iau dat cele mai usoare posibile subiecte facute pe loc. Fix ca la prosti. La geografie stiu ca l-a intrebat sa numeasca 3 tari din Uniunea Europeana. A zis Romania si dupa nu stia ce sa mai zica. Cerea sa-i soptim. A durat aproxiamtiv 10 minute numeasca 2 tari (Romania si Germania) si dupa nu a mai stiut. Da, a trecut clasa. Un altul la istorie avea o singura intrebare pe foaie: "Cine era conducatorul Germaniei in al doilea Razboi Mondial si cine era conducatorul Frantei la inceputul secolului 19". Nu a stiut dar tot a trecut.
Singura profesoara care era serioasa a fost cea de matematica care ne-a lasat corigenti pe toti. Dar in vara doar eu si vreo 2 sau 3 baieti am invatat si am trecut pe drept. Ceilalti au fost trecuti din mila pe motiv ca altfel s-ar fi desfintat clasa.


                                                                     Epilog
                                                      


        Am cunoscut cativa oameni care mi-au povestit cum era viata prin liceele lor. La liceul Sfantul Pantelimon un elev a fost aruncat pe geam de la etajul 1. Dupa care a stat lesinat aproximativ 30 minute fara ca cineva sa faca nimic sau sa cheme salvarea caci tiganii intimidau pe toata lumea. Este suta la suta adevarat aceasta poveste macabra. Acei tigani nici nu au fost macar trasi la raspundere. Oamenii care fac astfel de lucruri s, nu sunt pedepsiti... nu se vor oprii pana cine stie ce or sa faca.
Baiatul care a patit asta s-a sculat, a plecat acasa clatinandu-se si aparent, nu s-a mai intors nicio data in acel loc


In liceul "Mecanica Fina" unde se intra cu media 2 sau 3, o fata era cat pe ce sa fie violata de vreo 3 tigani, daca nu ar fi fost salvata de cativa profesori. Fata a fost mutata imediat cand parintii au auzit ce se intampla in acel liceu. Acum o poveste care nu stiu daca este adevarata 100%. Probabil e vrajeala dar, aparent in Romania totul este posibil. Se face ca existau 2 clanuri rivale in liceu, ma rog, membrii care faceau parte din doua clanuri rivale, dupa o altercatie destul de violenta a iesit cu moartea unui tigan spanzurat in subsolul liceului. Asta eu personal nu o cred.

Nu mai cunosc detaliile prea bine, dar o alta poveste macabra, stiu ca nu a avut loc la Bucuresti, parca a avut loc la Sibiu? Chiar nu-mi amintesc. Intamplarea ce urmeaza sa v-o dezvalui mi-a  fost povestita de un amic, care o stia de la alt amic.

Intr-un liceu unde tiganii faceau ce vor, se aflau doi baieti care dupa ce au asistat la circul facut de tigani la ei in clasa: Tigani care asaltau sexual fetele, faceau misto de elevii romani ca sa se dea mari in fata fetelor, etc. Acesti doi baietei s-au enervat intr-o zi si au inceput sa ii bata pe acesti tigani barbari. Nici macar nu i-au batut prea rau, doar cativa pumni si cam atat. Acesti doi baieti erau eroi dupa aceea. Foarte frumos nu? Ei bine tigani au cautat razbunare. Se face ca au venit cu tiganusi mai mari, de vreo 20 ani. Unul dintre baieti a fost crestat pe fata, celalalt batut foarte rau. Foarte nasol! Acel baiat poarta toata viata semnul acela pe fata acum. Noroc ca tatal unuia dintre baieti era procuror sau avocat? Nu-mi amintesc 100%. Tiganii care au facut asta au ajuns sa faca puscarie vreo 3 ani.
Doar 3 ani? Pentru asta? Adica au atacat minori, fara motiv, au lasat pe unul din ei cu semn pe viata. Ar merita 20 ani si asta pentru ca sunt milos. Psihopati tiganii nu gluma. Nu ar trebui lasati intr-o societate civilizata, pic de onoare nu au. (ok poate exista si tigani care sunt oameni adevarati, eu personal nu am intalnit, dar am auzit ca exista).

In concluzie, cocalarii sau tiganii , cum vreti sa-i numiti, nu stiu sa se comporte civilizat. Nu mi-ar pasa atata timp cat ar face asta intre ei, dar ne afecteaza viata de zi cu zi! (nu tuturor , caci exista oameni care sunt pro tigani, nepatind nicio data nimic probabil, traind in cartierele bune, nu stiu defapt cum este un tigan. Sau poate au trait impreuna cu tigani normali, educati).






                                       

No comments:

Post a Comment